Cykloturistika- Okolo Lipt. Mary

Čo navštíviť v okolí Čo navštíviť
v okolí
Aktivity v okolí Aktivity
Služby v okolí Služby
Ubytovanie v okolí Ubytovanie
v okolí
Informácie o obci Informácie
o obci

Okolo Liptovskej Mary

Trasa: Liptovský Miku1áš — križovatka pri Liptovskej Sielnici (9 km) — Bešeňová (10,5 km) — križovatka pri Partizánskej Ľupči (3,5 km) Liptovský Mikuláš 16 km).
Dĺžka: 39 km.
Prevýšenie: 300 m.

Stručný popis: Trasa vedie okolo vodnej nádrže Liptovská Mara mierne až málo členitou odlesnenou Liptovskou kotlinou s peknými panoramatickými výhľadmi na okolité pohoria. Jestvuje možnosť skrátenia alternatívnou trasou cez Vlachy. Celá trasa vrátane skratky je dobre zjazdná na cestných bicykloch.

Podrobný popis: Túru začíname v Liptovskom Mikuláši (577 m n. m. stanica ŽSR, trať 180 Žilina Košice) na križovatke pri hoteli Jánošík. Pokračujeme smerom na Liptovský Trnovec po ceste č. 584, prejdeme popod železničnú trať a cez miestnu časť Liptovská Ondrašová. Minieme odbočky vpravo do Bobrovca a Jaloveckej doliny. Po 5.5 km prídeme na križovatku, z ktorej možno odbočiť do autokempingu Liptovský Trnovec. Leží vedľa rovnomennej obce a predstavuje hlavné stredisko vodnej rekreácie na brehoch Liptovskej Mary. Prakticky celá trasa okolo Liptovskej Mary (najmä jej prvá časť) ponúka panoramatické výhľady na Nízke Tatry, Západné Tatry, Chočské vrchy s majestátnym Chočom pri ceste na západ, či Vysoké Tatry s Kriváňom pri ceste späť. Trasa pokračuje po ceste okolo obce Liptovský Trnovec popri brehu vodnej nádrže. Na polostrove medzi dvoma zátokami minieme chránenú študijnú plochu Ratkovie s výskytom vzácnych druhov vtákov (vľavo). Prekonáme mierne stúpanie a po 4 km od Liptovského Trnovca prídeme na križovatku pri Liptovskej Sielnici. Hlavná cesta odbočuje vpravo do Kvačianskej doliny a na Oravu, naša trasa pokračuje po brehu vodnej nádrže ďalších 5 km na križovatku pri obci Bobrovník (585 m n. m). Odbočka vpravo vedie do obce Liptovská Anna, odbočkou vľavo si okruh možno skrátiť cez Bobrovník cestou k priehradnej hrádzi. Cesta vedie do obce Vlašky, odtiaľ cez kanál Váhu, obec Vlachy, kde prejdeme popod diaľnicu a železničnú trať, až do obce Krmeš a na križovatku s cestou č. 18 pri obci Ľubeľa. Dĺžka skratky je 10 km, pričom skrátenie trasy v porovnaní s pôvodným okruhom predstavuje asi 3,5 km. V obci Bobrovník možno odbočiť vpravo po červenej turistickej značke do Tvarožnej a za ňou asi po 700 m možno z červenej značky odbočiť opäť vpravo. Cesta asi po 500 m prichádza na vyhliadku pri vysielači Úložisko (742 m n. m.), Pôvodná trasa pokračuje za križovatkou pri Bobrovníku dlhším stúpaním do sedla. Zjazdom zídeme popri travertínových kopách (vpravo) do Bešeňovej (512 m n. m.) s možnosťou kúpania v termálnom bazéne (odbočiť pri kaštieli vľavo, potom po hlavnej ulici, na ktorej konci sa nachádza kúpalisko). Hlavný smer prechádza cez Váh, ďalej ponad diaľnicu do Liptovského Michala až na križovatku s cestou č. 18. Pokračujeme doľava smerom na Liptovský Mikuláš. Po 2.5 km minieme odbočku vpravo do Partizánskej Ľupče a Ľupčianskej doliny cez kúpele Železné do Liptovskej Osady. Pokračujeme po ceste č. 18. Hustota premávky je v tomto úseku vďaka súbežnej diaľnici pomerne nízka. Na ďalšom asi 12 km dlhom úseku cesta stúpa a klesá tak, ako pretína chrbty oddeľujúce doliny potokov stekajúcich z Nízkych Tatier. Jednotlivé stúpania sú však zväčša pozvoľné a prekonávajú výškový rozdiel najviac niekoľko desiatok metrov. Na dnách dolín pri potokoch postupne prejdeme okrajmi obcí Malatiny, Ľubeľa (križovatka so skrátenou trasou), Gôtovany, Svätý Kríž a Galovany. Za Galovanmi je posledné mierne stúpanie, po ktorom nasleduje asi 5 km klesanie popod diaľnicu a cez miestnu časť Palúdzka do Liptovského Mikuláša na križovatku pri hoteli Jánošík, ktorý je cieľom okruhu.

Ubytujte sa u nás a objavte aj túto atrakciu so zľavou
www.cascada.sk

Výpredaj na horách

Súvisiace odkazy:

konverzný kurz: 1 € = 30,1260 Sk
Profinet Western City Šikluv Mlýn Občianske združenie Art Štúdio L.H. MADMARMOT FILMS - prispievateľ na mojliptov.sk Ceper ESOX & ESOX-PLAST Uhorská Ves, Model Mold Products, Nástrojáreň a Lisovňa